fridapetterssons

Alla inlägg under december 2012

Av Frida Pettersson - 28 december 2012 18:27


Johanna och jag påväg mot stockholm!  
   
Somsagt, vi tog massa random bilder som alltid, yes,.
 
Ett mucho bra exempel på hur vi egentligen är. random.
   
inte seriös !
I      
On our way home, med mina bästa tjejer.

   











                       

Av Frida Pettersson - 28 december 2012 13:50

Ja, vi är hemma nu igen somsagt. Eller vi kom igår kväll, menmen.. Tänkte försöka blogga lite kort (!) om Stockholm.

Vi stack upp med 15.00 tåget i onsdags, tågresan gick väl somvanligt. Tror hela tåget firade när vi äntligen hoppade av i Flemingsberg eftersom vi låter och garvar över hela tåget as always. Sedan tog vi oss från Flemingsberg in till Huddinge centrum, och därifrån bussen mot Balingsnäs. Duktiga tjejer! När vi kom fram packade vi upp väskorna till rummet och sedan åt vi middag. Resten av kvällen bombade vi med massa skoj bilder, sjöng, dansade, garvade ihjäl oss, kollade tv osv. Vi gick sedan och lade oss skapligt eftersom vi skulle upp tidigt dagen efter. Vi kämpade med att somna, och precis när båda hade lyckats med det så hände en så otroligt skoj grej så vi var tvungna att ligga och asgarva ett bra tag, och sen tända upp hela rummet och göra en massa random grejer innan vi gick och la oss igen. Haha, kul hade vi !

Morgonen därpå började vi med att försova oss (?!?) så vi missade bussen och hann inte till stan då det öppnade. Jaja, tillslut kom vi ditt i allfall. Vi satte igång att shoppa, och älskar när det är rea!! Vid halv 1 mötte vi upp Nellie men vi hann inte gå med henne länge. Sen vid 2-tiden träffade vi johannas mamma, och gick och åt (tacobar). Resten av dagen shoppade vi på, samt fick vi köa en halvtimma för att komma in på Hollister. Men hittade inget där. Vid halv 5 mötte vi upp Nellie igen och vinkade av hennes mamma. Så gick vi alla 3 tillsammans och hade jättemysigt tills klockan 7 då vi tog tåget hem till Eskilstuna igen. Bilder på det jag köpt kommer sen, nu måste jag gå! Men tack för ett par grymt roliga dagar! Bilder kommer snaart, puss.

Av Frida Pettersson - 25 december 2012 21:43

Imorgon sticker jag och bästis upp till stockholm ännu en gång lite oplanerat och halvrandom.

Mellandagsrean börjar ju då, och det missar vi inte! Vi blir bara borta fram tills torsdag, och sover en natt hos hennes farmor like a tradition. Kommer bli supermysigt direkt efter jul och allt! Och oj vad vi ska shoppa! Har presentkort på både Ginatricot och Bikbok + pengar (älskar julen) så här ska inte sparas inte ;)
Nej, men det ska bli jätteskönt att få komma upp dit igen. 
Har inte packat eller någonting alls, eftersom detta bestämdes igår. Men det finns det tid till imorgon eftersom tåget inte går förens vid 15.00-tiden. 

Kommer förmodligen blogga imorgon innan jag åker också! Känns som att nu börjar detta awesome jullov på riktigt. Och sen när vi kommer hem är det inte många dagar kvar tills nyår! Nu ska jag njuta av min kväll här hemma, puss !
   
  
bild från julafton 

Av Frida Pettersson - 25 december 2012 16:39

Hej alla !
Orkade inte blogga något igår kväll    för jag hade annat för mig, så jag tar lite kort om julafton nu!
Farmor och farfar kom hit vid 1, och då åt vi julbord, sedan gick jag mest och fördrev tid fram tills kalle ankas julafton började. Efter det kom tomten, en nisse och en mycket stilig ren (ja, jag var renen) som varje år ;) Haha, och sen fick vi äntligen öppna julklappar. Vart jätteglad över allting! Mot kvällen kom mormor, och dom över som jag skrev i förra inlägget. Och då fick vi ännu mer paket, superglad över dom med. Har fått väldigt mycket, så kan inte skriva allting för kommer inte ens ihåg allt, haha.. Men bla pengar, presentkort, gulliga underkläder, kläder osvosv. Allt var toppen, tacktack !

Under kvällen/natten satt jag ensam uppe för dom andra var iväg på någon nattmässa och kom hem vid 1 på natten typ. Jag kollade på film och myste, sen snackade jag skype med typ William, Lenny, Martin osv. Snackade med dom typ rätt länge på natten. Har mycket mer att skriva men tar det i ett inlägg snart, puss på er !

 
Osminkad, icke plattat hår, och sköna kläder. Orkade inte klä upp mig idag haha !

Av Frida Pettersson - 24 december 2012 17:42

Hej på er, hur mår ni? Toppen antagligen? Själv är allt bättre än bra. Det är ju julafton idag, så det är absolut inte nödvändigt att vara nedstämd nu. Jag har ett problem, det är att jag ofta tänker för mycket, bryr mig för mycket.. 
Jag har insett, att det inte finns någon mening alls med det. Man måste våga släppa loss lite, man måste kunna säga "okej" för att sedan gå vidare, tänk inte för mycket, gör saker som får er att må bra! YOLO! Det är lite det livet går ut på. 
Tänk på alla som älskar er, och dom som inte tycker lika mycket om dig osv, well.. Det är deras problem! Skit i folk, dom som inte får dig att må bra, ska inte vara i ditt liv. För era fina vänner, familj, släkt osv, det är så mycket viktigare. 
Okej, detta skrev jag endast för att jag är på väldigt bra humör, och inget elakt menat till någon!

Tar allt om dagen lite senare, eller imorgon. Vi har iallfall firat en traditionell julafton som varje år tillsammans med farmor och farfar. Och har fått massa presenter som jag är väldigt glad över! Om 10 minuter kommer mormor, och hennes man och någon mer (vet inte vem det var) hit. Så jag laddar om på nytt!
Ville bara önska er alla en riktigt god jul, hoppas ni haft en dunderdag och att den fortsätter så! Ni alla som läser är super, älskar er! Puss på er och ha det riktigt jäkla bra 

 
      
Dagens- 
// Klänning (vet inte var den kommer ifrån?! // stickad tröja, H&M // tights, ginatricot // ring, lindex //
 
Av Frida Pettersson - 23 december 2012 23:45

Hade gjort feta inlägget förut, men min data kraschade och bestämmde sig fö att vara dum i huvudet vilket den gör rätt ofta.. Och sen orkade jag inte skriva om allt så ja..
15 minuter kvar till julafton nu, taggad! Nejmen, vet inte om jag hinner blogga något imorgon, men jag ska försöka! Pusshej.

Av Frida Pettersson - 23 december 2012 00:32

Vilken annan sorlig tonåring, eller ja, vilken annan människa ligger helt ensam halv 1 en lördagkväll och spelar nintendo? Vem gör sånt? Åh.. Alla är typ med sina kompisar och har hur kul som helst.. Nintendo?!? Vilken tragisk stackars människa tycker fortfarande sånt är kul? Jo jag..
Nejmen, jag hittade det och det är ändå ingen som pratar med mig så.. Varför inte spela lite? Haha, rätt roligt är det ändå.

Av Frida Pettersson - 22 december 2012 22:19

Sitter och kollar runt på lite kläder på internet. Kenza delade på sin blogg att om man använde sig utav lösenordet KENZA så kunde man klicka in på Nelly.com som förskott på deras rea. Självklart gjorde jag det och hittade en massa fint, billigt och bra. Får se om jag beställer hem något imorgon, för just nu orkar jag inte!

Tyvärr vet jag inte hur man länkar så ni kommer in på sidan direkt. Men ni kan iallfall söka på http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/rea/ så kommer ni in på sidan. 
Eller så går ni helt enkelt in på Kenzas blogg, bläddrar ner några inlägg, klickar på bilden och skriver sedan in lösenordet så kommer ni snabbt och smidigt till ett himmelrike av kläder!

 


Presentation


En rolig brud på 13 bast bosatt i staden Eskilstuna där jag lever tillsammans med världens finaste vänner och famlij.
Bloggar om min vardag, mode, vänner, inspiration och mitt liv i helhet.
Hoppas ni gillar't!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards