fridapetterssons

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Frida Pettersson - 9 mars 2013 17:41

Till alla er tjejer där ute som går på diet, bantar, osvosv.

Whats the point? Visst, det är inte lätt att leva i din världen vi lever i nu. För att kunna känna sig nöjd med sig själv måste man ha den där perfeka kroppen, det perfekta långa håret, fina ögon, fin hy, bra längd,  snygg röv, en snygg pojkvän osv. 

Och vem vill inte ha allt det där? Alla. Men sanningen är att ingen är perfekt, även om du tycker att en annan tjej verkligen är perfekt, så ser den tjejen sina brister och tycker att en annan tjej är perfekt. Alla vill vara som alla andra. 

Jag tycker att man ska försöka äta så nyttigt som möjligt, och träna lagom mycket (för mycket är inte bra). Ja, så man känner sig nöjd! Vågen kan ni skita i, för ser ni bra ut och tycker om er kropp så spelar vikten ingen som helst roll. Eftersom allas kroppsformer är olika så kan inte alla väga lite mycket.. 
Men tjejer, när ni ska hålla på och käka massa proteiner, och allt sånt skit, gå på någon slags diet och äta alldeles för lite. 
Det är bara töntigt. Självklart ska alla få vara nöjda med sig själva, men det bästa är nog ändå att lära sig acceptera sin egen kropp, lära sig att du är du och ingen annan. Och vara glad över det. Och vet ni vad? Ni behöver inte vara pinnsmala för att få killar. Det har jag lärt mig. Dom killar jag snackat med har sagt att det är fult att vara för smal, att kurvor är mycket snyggare! 

Så förfasen, våga unna er godsaker utan att känna er feta. Ni lever bara en gång, så käka på förfasen!

Har läst på vissa andras bloggar om vad dom ska äta ikväll, typ grönsaker och jäkla fruktfat och skit. Fuck that känner jag. Chips, godis och b&j står på shemat för min och johannas del! Orka bry sig om allt hela tiden, vi kör vårt eget race och allt är så jäkla mycket roligare så!!!

 

Av Frida Pettersson - 9 mars 2013 15:56

Hej på er!

Kom nyligen hem från stan en snabbis med min fina vän! Vår shopping vart en varsin b&j inför kvällen!

Bjuder på två muy fina bilder från bussen, stek o grejer.

Av Frida Pettersson - 9 mars 2013 13:58

Mot stan med bästis nu för lite fix till kvällen, mellopartyy på 2 pers! 

Nejmen, eftersom det är final nu så slår vi till stort, haha!

 

Bussen rullar om 10 minutas så jag borde icke sitta och blogga nu, vi hörs bästa ni!
Ha en toppenlördag, pussar och kramar!

 

 

 

Fina fina väder, passar på med brillorna !

 

Av Frida Pettersson - 9 mars 2013 11:59

Haft en riktig cp natt.. Vet fortfarande inte om jag varit vaken eller sovit? Drömt eller om jag gjorde saker på riktigt?

Har för mig att jag somnade vid halv 12, men tydligen hade jag loggat in på skype vid 3 tiden, wtf?!?

Vaknade upp kallsvettig på golvet, av ett ryck för jag trodde att jag skulle till skolan.. herregud säger jag bara.. 

 

Ikväll kommer Johanna hit, jag menar det är ju mello! Haha standard. 

 

Just nu har jag ingen aning om vad jag ska göra? Tar väl dagen som den kommer antar jag.. puss!

 

 

Osminkad och grejer.. 


Presentation


En rolig brud på 13 bast bosatt i staden Eskilstuna där jag lever tillsammans med världens finaste vänner och famlij.
Bloggar om min vardag, mode, vänner, inspiration och mitt liv i helhet.
Hoppas ni gillar't!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards