fridapetterssons

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Frida Pettersson - 14 oktober 2013 21:43

Tror inte det bara är jag som verkligen aldrig är inne på Facebook längre, men alldeles precis gick jag in och kollade av någon anledning.
Det första som kommer upp, är en video, läser texten till och det står något i stil med "sprid vidare, vill bara döda idioten, usch så hemskt" eller något sånt. Självklart kollar jag på videon, videon som fick hela min kväll förstörd. Det är 3 tjejer, från något annat land, ser ut som kineser/koreanare/japaner eller något åt det hållet. Med i videon är även en hundvalp, hur söt som helst.
I början står dessa tre tjejer och sparkar på hunden, slänger den i marken osv, redan då berörde det mig något hemskt. Längre fram i videon började hunden ge sig och sluta pipa och kämpa emot. Tjejerna ställer sig på hunden, hoppar på den och mosar den i bitar tills det är helt uppenbart att stackaren är död, vilket den varit de senaste 15 minuterna.

Jag kände verkligen hur hela jag gick i bitar och tappade hopp för mänskligheten. Vet inte varför det berör mig så mycket men det gör så jävla ont att se sånt där. Tårarna bara rann genom hela dom 17 minuterna den stackars hunden fick lida, och det gör dom än.

Hur fan tänker människor nu för tiden? Och nu syftar jag inte på bara denna hund, men just videon fick mig att inse, att världen är en sjuk plats.
Och jag vet ärligt inte om jag vill bo kvar på denna planet längre. Jag vill bara fixa allt, men det kan jag inte. Jag är bara ett barn ute i ingenstans, kan inte få mig hörd, folk bryr sig inte, lagar och regler fungerar tydligen inte. Allt är bara kaos i denna värld och har blivit trött på vårat samhälle vi lever i, det är inte rätt. Det ska inte vara såhär.

Trött på världen, mänskligheten , trött på allt. Fan om folk bara hade en hjärna och framför allt ett hjärta.
Jag skäms över hur världen ser ut nu för tiden!

Av Frida Pettersson - 14 oktober 2013 18:39


Bättre avslut på en måndag får man då allt leta efter.

Kämpade arslet av mig för den där glassen må jag säga. Jag och Johanna åkte ända ut till skiftinge, missade bussar, och liknande men vad gör man inte för världens bästa glass.

PLL och B&J, perfekt helt enkelt!

Känns som detta kommer bli en bra vecka

Presentation


En rolig brud på 13 bast bosatt i staden Eskilstuna där jag lever tillsammans med världens finaste vänner och famlij.
Bloggar om min vardag, mode, vänner, inspiration och mitt liv i helhet.
Hoppas ni gillar't!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards