fridapetterssons

Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

Öppen text

Av Frida Pettersson - 4 maj 2013 11:30

Kommer bli långt, hoppas ni orkar läsa allt. Och hoppas ni tar åt er.

Det är inte alltid lätt att leva som hatad.. Även om jag oftast inte tar åt mig, utan är väldigt stark och blir snarare arg men kan skita i personerna, för jag vet att ni bara är avundsjuka. Men ibland, går saker och ting för långt.. Folk (även jag) har ofta förutfattade meningar om mobbning och antar att det bara sker för dom som är lite mindre populära, inte pratar så mycket osv. Men det stämmer inte.
Att veta att man har det bra, är lyckligt lottad. Har jordens bästa kompisar, samt en bästavän som är min andra halva. Att ha en familj som bryr sig, och att man har det roligt och vågar vara sig själv, det kan folk tydligen inte acceptera. Jag påstår inte att jag är mobbad, men kränkt. Av alla möjliga brudar, det är inte många som gillar mig. Det är en av anledningarna till att jag i princip bara har killkompisar, man slipper allt jäkla tjafs. Men på sätt och vis gör man ändå inte det, för då blir ni avundsjuka över att man umgås med killar och inte er.
Jag måste bara säga att jag är uppriktigt talat totalt trött på detta nu. Ska man behöva ta all denna skit man får varje dag? Är det rätt?
Ni brudar, sluta förfan att döma mig och Johanna, ni känner oss inte.
Ni stör oss på att vi är så otroligt tajta som vi är, att vi har otroligt roligt, och att vi vågar vara oss själva. Men framför allt stör ni er på att ingen på denna jord någonsin kan få oss att ändra oss, vi är oss själva vi har roligare än någon annan och klarar ni inte av det så dra.
På våran skola, är det jag Johanna och killarna som umgås. Nu har det blivit så pass illa att Johanna och jag inte ens kan sitta på en bänk tillsammans och skratta eller till exempel rida på varandras rygg utan alla dessa blickar, höga kommentarer om vilka fjortisar vi är, hånande skratt, osv osv.
SLUTA förfan med allt hat, vad är det för mening? Jag har aldrig gjort er något, och jag lovar er att lär ni känna mig är jag faktiskt väldigt snäll.
Ni anar inte hur många små möten jag fått sitta i med lärare osv allt pga tjejer som inte gillar oss. Och på måndag blir det ännu fler.

Sluta med hatet, lär känna mig istället.
Hoppas ni som känner er träffade tar åt er.
Tack för mig.

 
 
anonym

anonym

4 maj 2013 12:08

Hej Frida:) jag tror inte att alla är avundsjuka för att det är många som är nöjda med sig själva. Men folk kan börja hata sådana som pratar illa om alla bakom ryggen. Det kan också vara en anledning till all hat. Man måste tänka på vad man säger om andra. Och folk kommer alltid att behandla dig som du behandlar dom och det kan ingen ändra på. Att lärarna skäller ut dom hjälper inte dig!

http://Anonym.se

Frida Pettersson

4 maj 2013 12:24

Hej Natalia! Roligt att du kommenterar, och något som är ännu roligare är ju att jag vet att det är du som skrivit detta!
För det första, har du något att säga kom och snacka med mig istället för det är ännu fegare att leka anonym och hålla på och slänga in elaka kommentarer på min blogg, för tro mig jag har mina små knep så jag ser när det är du som kommenterar. Och alla kommentarer jag fått av dig är ju inte världens snällaste, så har du något vettigt att komma med ta det i skolan!
För det andra, jag behandlar folk absolut inte illa. Men som du säger, folk behandlar en som du behandlar dom. Är dom inte schyssta mot mig, tänker jag givetvis inte vara en ängel tillbaka, lite självförsvar måste man våga ta till. Men säg mig, hur kan det komma sig att folk jag aldrig pratat om, eller pratat med hatar mig? Jo, avundsjuka. Så nej, i detta fall har du inte rätt.
Och du, låt mig vara. Det räcker.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Pettersson - 6 januari 2014 20:00

Hej och hejdå får jag väl säga nu!   Jag har länge funderat på att byta bloggportal med tanke på att jag vill testa något nytt och bloggplatsen börjar kännas lite "lame" ifall ni förstår vad jag menar?? Jag har iallafall haft nästan två superhä...

Av Frida Pettersson - 6 januari 2014 16:25

Som rubriken lyder så är lovet snart slut och jag mår fruktansvärt dåligt pga det, är så skoltrött så det finns inte. Jag orkar inte allt plugg, alla lektioner, att gå upp tidigt på mornarna, jag orkar inte kämpa som ett as för betygen. J a g. O r k ...

Av Frida Pettersson - 4 januari 2014 16:29

Hej på er! Sitter nu i bilen påväg hem från några superhärliga dagar i fjällen, men nu är det slut på det roliga och hem till gamla Eskilstuna igen. Har åkt i 2 timmar nu, endast 6 timmar kvar haha.. Har underhållt mig med att kolla på favorit...

-

Av Frida Pettersson - 3 januari 2014 21:08

Jag saknar mitt hjärta så hela jag gör ont. Det har gått 6 dagar nu sen jag senast fick ligga i min kärleks famn och krama sönder honom. För er är det väl ingenting och jag antar att ni tycker jag låter huur töntig som helst nu haha, men det är...

Av Frida Pettersson - 3 januari 2014 15:58

Hej bloggen! Idag har vi väl bara åkt skidor, vad annars gör man i fjällen haha? Älskar att stå i backen och bara flyga ner, jag älskar farten. Just nu sitter jag i stugan och myser, ikväll blir det tacoos till middag vilket känns förjävla br...

Ovido - Quiz & Flashcards