fridapetterssons

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Öppen åsikt.

Av Frida Pettersson - 7 april 2013 18:57

Jag är en tjej som har rätt mycket att säga, finns mycket där uppe i mitt huvud som behöver komma ut. Och som ni märkt skriver jag det mesta på min blogg. Om vad jag tycker om vissa saker, osvosv. Ja det kan handla i princip om vad som helst! Såna inlägg kommer komma upp då och då, när jag har något att säga liksom. Ni får tycka precis vad ni vill om det jag skriver, men att kommentera massa skit är bara onödigt. 
Så när jag ändå håller på kan jag lika bra fortsätta tänkte jag.. Finns en sak jag måste säga, mest riktat till er killar!

 

Jag är en tjej, jag vet allt om hur tjejer fungerar. Och jag ville bara säga en sak till er killar. Allt ni säger till en tjej, det behöver inte vara någon stor sak, och även om ni inte menar det som att såra så kan vi ta otroligt illa upp!

Och när ni påpekar typ varför vi sminkar oss, eller varför vi använder pusch-up osv. Vet ni varför eller? Allt är på grund av er. Vi vill bli uppmärksammade av er killar (vilket jag tror ni vill bli av oss också?) Och det kan såra mycket mer än ni tror. När vi försöker göra oss fina, allt på grund av er killar. För allt det killar säger till oss tjejer tar vi åt oss otroligt mycket av! Och får man höra något sånt, känner man helt plötsiligt att man inte duger till. För det är skitsvårt för oss att veta vad ni killar gillar. Ska man ha kurvor eller vara skitsmal, platt eller lockigt hår, blondt eller brunt, ska man vara lång eller kort, osminkad eller ha smink, urringade kläder eller är man slampig då? Ja det är verkligen skitsvårt. Känner ni igen er tjejer? Allt vi gör, gör vi för er. Så uppskatta förfasen att vi sminkar oss istället för att klaga på det, tex. 

 

Somsagt, öppen åsikt. Tyck vad ni vill om vad jag skrev men jag tror att dom flesta tjejer faktiskt känner igen sig. 
Denna text var inte riktad till någon speciell, ville bara säga det liksom.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Pettersson - 6 januari 2014 20:00

Hej och hejdå får jag väl säga nu!   Jag har länge funderat på att byta bloggportal med tanke på att jag vill testa något nytt och bloggplatsen börjar kännas lite "lame" ifall ni förstår vad jag menar?? Jag har iallafall haft nästan två superhä...

Av Frida Pettersson - 6 januari 2014 16:25

Som rubriken lyder så är lovet snart slut och jag mår fruktansvärt dåligt pga det, är så skoltrött så det finns inte. Jag orkar inte allt plugg, alla lektioner, att gå upp tidigt på mornarna, jag orkar inte kämpa som ett as för betygen. J a g. O r k ...

Av Frida Pettersson - 4 januari 2014 16:29

Hej på er! Sitter nu i bilen påväg hem från några superhärliga dagar i fjällen, men nu är det slut på det roliga och hem till gamla Eskilstuna igen. Har åkt i 2 timmar nu, endast 6 timmar kvar haha.. Har underhållt mig med att kolla på favorit...

-

Av Frida Pettersson - 3 januari 2014 21:08

Jag saknar mitt hjärta så hela jag gör ont. Det har gått 6 dagar nu sen jag senast fick ligga i min kärleks famn och krama sönder honom. För er är det väl ingenting och jag antar att ni tycker jag låter huur töntig som helst nu haha, men det är...

Av Frida Pettersson - 3 januari 2014 15:58

Hej bloggen! Idag har vi väl bara åkt skidor, vad annars gör man i fjällen haha? Älskar att stå i backen och bara flyga ner, jag älskar farten. Just nu sitter jag i stugan och myser, ikväll blir det tacoos till middag vilket känns förjävla br...

Presentation


En rolig brud på 13 bast bosatt i staden Eskilstuna där jag lever tillsammans med världens finaste vänner och famlij.
Bloggar om min vardag, mode, vänner, inspiration och mitt liv i helhet.
Hoppas ni gillar't!

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards